Головна » Статті » класний керівник » класний керівник

Класна година

Класна година

                       

Підготувала Ніколаєва Олена Вікторівна
    ПРО ШКІДЛИВІ ЗВИЧКИ

        Мета. Переконати учнів у шкідливості куріння, викликати негативне ставлення до цієї згубної звички.

І. Активізація уваги учнів, створення проблемної ситуації.

Учитель. Послухайте, діти, невелике оповідання.

У саду, за дорогою металевою огорожею, було гарно, як у казці. Зеленіла молода травичка, п'янили запахом кущі різнокольорового бузку, жаром палали на клумбах тюльпани. А десь у глибині саду, в затінку розквітлих дерев, змагалися в мистецтві співу пташки. У глибокому кріслі-качалці в холодочку, напівлежала тяжко хвора дівчинка років 12-13. Легенький вітерець пустотливо ворушив її золотисте волосся, ніби намагався розвеселити. Але ніщо, здається, не радувало її: ні розкішний одяг, ні розкрита на маленькому столику книжка, ні навколишня краса, ні чудова музика, записана на модерному магнітофоні.

Раптом звідки не взявся гурт дітлахів, босих, замурзаних, у якомусь лахмітті замість одягу. А тут, як на лихо, слуга виніс на дорогій таці запашну каву зі солодощами й попрямував стежкою до дівчинки. Очі дітей так і прикипіли до підноса, на якому були недосяжні для них ласощі. "От щаслива!" — із щирою заздрістю подумали діти і, налякані грізним поглядом слуги, відійшли від загорожі й почали собі гратися.

Якби вони дивились у сад трохи довше, то були б немало здивовані: дівчинка навіть не торкнулась ласощів, а згодом, кивком голови, відіславши слугу, стала кидати шматки печива собаці, що саме нагодився.

Неподалік гралися діти бідняків. Малюки галасувати, сміялися, падали в пилюку й ще більше забруднювали свій одяг; дехто й набивав синяки, але вони, очевидно, нітрохи цим не журились.

"Щасливі... Боже, які вони щасливі!" — подумала дівчинка, і в її блакитних очах відбилися невимовна туга й біль.. .

Бесіда. Якщо ви уважно слухали, то скажіть:

—  Що подумали діти про дівчинку? (Щаслива!)

 —А дівчинка про дітей? (Щасливі!)

—  Чи можна вважати щасливими дітей, які ростуть у злиднях, упроголодь, не мають пристойного одягу?

—  Кого вам більше жаль: цих дітей чи дівчинку? Чому?

Учитель. Безумовно, не можна вважати щасливими дітей, які виростають у бідності й нестатках.

Але у даному випадку вони таки щасливіші від цієї дівчинки, що купається у розкошах. їх радує весняне тепло, що дозволило нарешті покинути убогі оселі й весело гратись на вулиці, вони мають найбільше багатство — здоров'я, якого не має панночка.

А здоров'я — це неоціненний скарб, це щастя, якого ми недооцінюємо тоді, коли маємо. І багато людей, як не парадоксально, самі є причиною своїх хвороб, самі вкорочують собі життя через деякі шкідливі звички. Ви, напевно, не раз чули про них і можете відповісти, які звички є шкідливими для здоров'я. (Слухання міркувань учнів.)

Зупинимось сьогодні на характеристиці наслідків куріння. Але перед тим проведемо невеличкий тест. Головна умова — правдивість і щирість відповідей. Підрахунками займеться обрана вами лічильна комісія з 3-х учнів. Отже, вибирайте й записуйте варіанти відповідей на запитання.

1.   Чи пробували ви курити?

а) Ні; б) Так.

2.   Чи сподобалось вам це?

а) Ні; б) Так; в) Інша відповідь.

3.   Як це вплинуло на ваше самопочуття?

а) Ніяк; б) Закашлявся; в) Стало гидко; г) Відчув нудоту, головний біль.

4.   Що спонукало вас закурити?

а) Цікавість; б) Не хотілось бути слабаком у компанії;

 в) Хочеться швидше стати дорослим.

5.   Чи продовжуєте ви це заняття?

а) Ні;

б) Вирішив, що мені ще рано;

в)  Так, продовжую;

г) Іноді, в компанії курців.

6.   Чи знають ваші батьки про це?

а) Вони не запитують, я не кажу;

б) Я признався і дав слово більше не курити;

в) Я приховав це від батьків;

г) Батьки не забороняють.

     7. Яке відчуття викликають у вас курці?

         а) позитивні;

        б) негативні;

     8. Що ви сказали б палінню:

        а) так;

        б) ні.

Ш. Робота лічильної комісії. Члени її підраховують кількість відповідей кожного варіанту, потім оголошують. Результати передають учителю для детальнішого аналізу.

IV. Виступ запрошеного лікаря про згубні наслідки куріння.

За даними Всесвітньої організації охорони здоров'я, загальна смертність курців перевищує смертність некурців на 30-80%, найбільша різниця припадає на вік 45-54 роки, тобто найцінніший щодо професійного досвіду й творчої активності. Щороку від хвороб, пов'язаних із курінням, помирає близько мільйона осіб.

Які ж це хвороби?

1. Куріння спричиняє обвапнування (склероз) судин і стає одним з найважливіших рік роботи з токсичними речовинами. Протягом року в легені запеклого курця потрапляє близько кілограма (!) тютюнового дьогтю, в якому міститься один з найактивніших радіоелементів — полоній.

Американський журналіст Марк Уотерс у статті "Людина, яка склала власний некролог" передав вражаючу сповідь чоловіка, знищеного тютюном. Автор цієї статті курив, не звертаючи уваги на заборони лікарів і погіршення самопочуття. Лікар, до якого він змушений був нарешті звернутися, поставив діагноз — рак легені. Не допомогла і негайна хірургічна операція. За кілька днів до смерті журналіст написав свою останню статтю, що викриває злісного ворога людства, — тютюн. Страшно читати той запізнілий зойк про допомогу.

Наслідком куріння може бути і рак нирок, шлунка, печінки, стравоходу, підшлункової залози. Більшість хірургів стверджують, що нікотин є причиною і такого захворювання, як гангрена ніг.

Перелік смертельних хвороб, викликаних курінням, можна продовжувати.

До речі, тютюновий дим, який містить у своєму складі полоній, радіоактивний свинець і вісмут, небезпечний не тільки для тих, хто курить, а й для тих, хто дихає цим димом, насамперед для дітей. Розлади сну й апетиту, порушення діяльності шлунка й кишечника, підвищена дратівливість і, навіть, відставання у фізичному розвитку — ось перелік явищ, причина яких — у пачці цигарок. Масове куріння вкорочує середню тривалість людського життя.

Отже, коли вам запропонують цигарку, запитайте себе: "Що я роблю? Для чого мені отруювати свій організм?.." Не бійтесь того, що, відмовившись від куріння, и тратите повагу своїх ровесників або й старших, на яких так прагнете бути схожими. Навпаки, авторитету вам додасть сила волі, мужність протиставити себе тим, хто в полоні поганих звичок. Цим ви докажете, що ви особистість, а не ганчірка, у вас є своя позиція, свої погляди, і ви не збираєтесь нікого наслідувати.

Учитель. Отже, який висновок можна зробити  з нашої розмови?

Якщо ви бажаєте повноцінно прожити своє життя, не травмуючи ні себе, ні оточуючих тютюновим димом, не вкорочувати своє життя добровільно за допомогою цигарки, серйозно замисліться над своїм ставленням до тютюну і людей, які палять і в товаристві яких буваєте. Зараз ви перебуваєте на старті в доросле життя. І зустріти його ви маєте у всеозброєнні: добре підготовленими фізично і морально. Ваше життя у ваших руках. Сподіваюся, що наша розмова стане вам у власному виборі добрим порадником, адже ніхто з вас не був сьогодні байдужим.

Домашнє завдання.

Обговоріть це питання вдома з батьками, з дідусем і бабусею. Зіставте їхні міркування з почутим на уроці.

 

 

Категорія: класний керівник | Додав: elena (23.10.2016)
Переглядів: 342 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar