Головна » Файли » Мої файли

Опорна схема
06.08.2016, 16:26

Етап уроку

Задачі даного етапу

 

 

1

Організаційний етап

1. Привітання, фіксація відсутніх.

2. Перевірка підготовки учнів до заняття.

3. Перевірка підготовки класного приміщення до заняття.

4. Організація уваги учнів.

 

2

Етап перевірки домашнього завдання

1. Установити правильність, повноту й усвідомленість виконання д/з більшістю учнів.

2. Виявити прогалини у знаннях і навичках учнів, з'ясувати причини їх виникнення.

3. Ліквідувати знайдені в ході перевірки прогалини

 

3

Формування мети й завдань уроку

Розкриття загальної мети та плану проведення уроку

 

4

Мотивація навчальної діяльності

 Забезпечити мотивацію навчання, прийняття учнями цілей уроку. 

 

5

Актуалізація опорних знань, умінь, навичок

 Актуалізувати суб'єктний досвід учнів для сприйняття навчального матеріалу.

 

6

Вивчення нового матеріалу:     теорія, практика

Забезпечити сприйняття, осмислення та первинне запам'ятовування учнями матеріалу, що вивчається. 

 

7

Первинне закріплення і корекція

Забезпечити засвоєння методики відтворення вивченого матеріалу

 

 

8

Етап  перевірки первинного розуміння

1. Установити правильність усвідомлення вивченого матеріалу. 2.   Виявити прогалини первинного осмислення вивченого матеріалу, неправильні уявлення учнів.

3. Провести корекцію виявлених прогалин в усвідомленні учнями вивченого матеріалу

 

9

Етап узагальнення й систематизації знань

1.    Забезпечити формування цілісної системи теоретичних знань учнів. 2.   Забезпечити закріплення в пам'яті учнів знань та навичок, які їм необхідні для самостійної роботи над  застосуванням цих знань при розв'язуванні стандартних вправ.

 

10

Етап застосування знань і навичок в змінених ситуаціях

1.    Забезпечити засвоєння учнями знань і навичок.

2Забезпечити формування в учнів умінь самостійно застосовувати знання в різноманітних ситуаціях.

 

11

Етап контролю й самоконтролю знань і навичок

1. Виявити якість та рівень засвоєння знань і навичок учнів.

2. Виявити недоліки в знаннях і навичках учнів.

3. Установити причини виявлених недоліків.

4. Забезпечити розвиток у школярів здатності до оціночних дій.

 

12

Етап корекції знань і навичок

Організувати діяльність учнів з корекції

виявлених недоліків, прогалин в знаннях і навичках у межах вивченої теми

 

13

Підсумки уроку

Дати якісну оцінку навчального заняття, роботи класу та окремих учнів.

 

14

Домашнє завдання

Забезпечити розуміння учнями

цілей, змісту й способів виконання домашнього завдання.

 

15

Рефлексія

1. Ініціювати та інтенсифікувати рефлексію учнів з приводу свого психоемоційного стану, мотивації своєї діяльності, поведінки й взаємодії з учителем та однокласниками на уроці.

2. Забезпечити засвоєння учнями принципів саморегуляції та співробітництва.

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок засвоєння нових знань

Мета: оволодіння учнями новими навичками, матеріалом та новими способами діяльності.

Структура:

1. Організаційний момент."

2.  Підготовка до сприйняття матеріалу або актуалізація опорних знань, умінь, уявлень та чуттєвого досвіду.

3.  Мотивація навчальної діяльності.

4.  Оголошення теми, мети, завдань уроку.

5.  Вивчення нового матеріалу (первинне засвоєння).

6.  Осмислення нових знань, умінь.

7.  Закріплення, систематизація та узагальнення.,

8.  Контрольно-коригувальний етап.

9.  Підбиття підсумків уроку.

10. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання.

Найчастіше таким уроком є вступний урок курсу (теми, розділу), коли він незначною мірою пов'язаний з темою попереднього уроку. Також доречно обрати цей тип у випадку, коли зміст матеріалу складний, об'ємний, містить значну кількість нових понять і положень.

Може використовуватись пояснювально-ілюстративний, проблемний виклад. Заняття можна провести у формі бесіди, лекції, уявної подорожі чи екскурсії, відеоуроку, навчальної конференції з підготовленими доповідями (повідомленнями) учнів. Під час проведення уроку доречні конспектування, складання тез, опорних схем, робота з підручником, картою, довідниками тощо. Головне, щоб вивчення нового матеріалу учнями відбувалося не пасивно, а в ході різноманітної активної пізнавальної діяльності.

Урок формування та вдосконалення вмінь і навичок

Мета: закріплення й усвідомлення раніше засвоєного матеріалу (знань, умінь, навичок) і формування нових навичок та вмінь.

Основою такого уроку можна назвати тренування в різних варіантах, яке вимагає від учня перенесення знань і вмінь у нові, нестандартні ситуації. Для проведення таких уроків використовується практична робота. У педагогічній літературі саме цей тип уроку рекомендується як найбільш доречний для таких предметів, як фізика, хімія, географія, біологія і, звичайно інформатика. Практичні роботи в значній кількості представлені у навчальних програмах, та й практичні завдання є невід'ємною, складовою фактично кожного уроку інформатики. Структура

1. Організаційний момент.

2. Актуалізація опорних знань та їх коригування. Повідомлення теми й мети.

3. Мотивація навчальної діяльності.

4. Вступні вправи (можуть поєднуватись із поглибленням або вивченням невеликих порцій нового матеріалу та ознайомленням з правилами, алгоритмами виконання певних дій).

5. Пробні та тренувальні вправи (Використання вивченого в стандартних умовах).

6. Творчі вправи.

7. Підсумки уроку.

8. Домашнє завдання.

Зміст уроків цього типу має значні можливості для великої варіативності завдань і тому сприяє диференціації та індивідуалізації навчання. Урок формування та вдосконалення вмінь і навичок можуть проводитись у вигляді ігор, змагань, уявних експедицій тощо та поєднувати й індивідуальні, і фронтальні, і групові методи роботи.

Коли на практичну роботу відводиться ціле заняття, то може бути використаний такий тип уроку, як урок використання знань, умінь і навичок. Структура таких уроків складається з таких етапів:

1.  Перевірка домашнього завдання; коригування опорних знань, умінь, навичок.

2.  Повідомлення теми й мети уроку.

3.  Мотивація навчальної діяльності.

4і Загальний інструктаж, усвідомлення учнями алгоритму дій,

5.  Самостійне виконання учнями завдань під контролем і за допомогою вчителя.

6.  Звіт про виконання роботи. Узагальнення й систематизація результатів роботи.

7.  Підсумки уроку.

8. Домашнє завдання.

Уроки закріплення знань, умінь і навичок (уроки повторення)

Мета: повторення та закріплення, уточнення та поглиблення попередньо засвоєних знань, умінь і навичок.

Особливістю й одночасно складністю цього типу уроків є вміння визначати обсяг навчального матеріалу, виділяти головні ідеї, поняття, правила й добирати відповідні завдання.

Структура

1.  Повідомлення теми, мети уроку.

2.  Мотивація навчальної діяльності.

3.  Повторення основних понять теми.

4.  Повторення основних Закономірностей, правил теми.

5.  Виконання практичних завдань на повторення й закріплення основних умінь і навичок.

6. Підсумки уроку.

7. Домашнє завдання.

 

 

Уроки систематизації й узагальнення знань

Мета: встановлення рівня оволодіння учнями основними теоретичними знаннями, повторення, більш глибоке осмислення навчального матеріалу, приведення його до певної системи.

Структура.

1. Повідомлення теми й мети уроку.

2.  Мотивація навчальної діяльності.

3.  Відтворення та коригування опорних знань.

4.  Узагальнення та систематизація понять.

5. Засвоєння провідних ідей і теорій на основі широкої систематизації.

6. Домашнє завдання.

Для систематизації та узагальнення виділяються ключові питання відповідного курсу. Увага звертається на знаходження та розкриття в уже вивченому матеріалі закономірностей, логічно-наслідкових зв'язків, глибокої сутності процесів та явищ; на перехід від окремих до більш широких узагальнень. Слід звернути увагу на те, що систематизація передбачає певну форму відображення окремих фактів у певній системі взаємозв'язків — схему, узагальнюючу таблицю тощо. У жодному разі не можна вважати систематизацією просте відтворення окремих фактів або дій наприкінці вивчення теми. Це буде просте повторення..

Урок такого типу може проходити у формі оглядової лекції, бесіди, опитування й виконання системи завдань та ін.

Урок перевірки та коригування знань, умінь і навичок

Мета: перевірка якості та міцності засвоєного матеріалу, сформованості умінь і навичок; внесення коректив.

Структура

1.  Повідомлення теми та мети уроку.

2.  Мотивація навчальної діяльності.

3.  Перевірка знання фактичного матеріалу та основних понять.

4.  Перевірка глибини усвідомлення знань.

5.  Використання знань у стандартних умовах.

6.  Використання знань у змінених умовах,

7.  Збір виконаних завдань (їх перевірка, оцінювання, аналіз, як правило, виконуються до наступного уроку).

8.  Підсумки уроку.

9.  Домашнє завдання.

Якщо робота проводиться письмово, то пункти 3-6 відображають логіку побудови завдань контрольної роботи.

Такі уроки проводяться наприкінці вивчення теми, розділу й виконують цілу низку функцій: контролюючу, навчальну, виховну, діагностуючу та ін.

Уроки перевірки можуть бути організовані досить різноманітно ( у вигляді ігор-змагань, аукціонів, огляду знань тощо), мають широкі можливості для поєднання і індивідуальної, і групової роботи

Категорія: Мої файли | Додав: elena
Переглядів: 385 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar