Головна » Статті » математика » математика

ДПА

Готуємось до ДПА з математики в 9 класі


         Для проведення атестації з математики вчитель готує не менше 10 варіантів контрольних робіт (якщо кількість учнів у класі менша 10, то по одному варіанту на кожного з них). Пропонується розділити завдання на три частини.

Перша частина – 10-12 завдань у тестовій формі з однією правильною відповіддю на кожне завдання. Для кожного тестового завдання рекомендується подати 4-5 варіантів відповіді. Завдання з вибором відповіді вважається виконаним правильно, якщо в роботі відмічена тільки одна літера, якою позначено правильну відповідь. При цьому учень (учениця) не повинен (-на) аргументувати свій вибір.

Друга частина атестаційної роботи може складатися із 4-6 завдань відкритої форми з короткою відповіддю. Такі завдання вважаються виконаними правильно, якщо записана правильна відповідь (наприклад: число, вираз, корені рівняння тощо). Усі необхідні обчислення, перетворення тощо учні виконують на чернетках.

Третя частина атестаційної роботи може складатися з 3-4 завдань відкритої форми з розгорнутою відповіддю. Завдання третьої частини вважаються виконаними правильно, якщо учень (учениця) навів (навела) розгорнутий запис розв’язування завдання з обґрунтуванням кожного етапу розв'язку та надав правильну відповідь. Правильність виконання завдань третьої частини вчитель оцінює відповідно до критеріїв і схеми оцінювання завдань з якими учні повинні бути завчасно ознайомлені.

Для класів з поглибленим вивченням математики пропонується додати четверту частинуроботи. Її рекомендується скласти із 3 завдань, що відповідають програмі поглибленого вивчення математики.

У кожній із частин атестаційної роботи рекомендується поєднати завдання з алгебри і геометрії в орієнтовному співвідношенні 2:1. Також завдання мають охоплювати весь курс математики за 5-9 класи.

Завдання третьої та четвертої частин атестаційної роботи учні виконують на аркушах зі штампом відповідного навчального закладу.

Атестація з математики проводиться упродовж 135 хв.

У другому семестрі розпочинається підготовка учнів 9 класу до ДПА з математики. Повторення курсу алгебри починається з основних змістовних ліній: числа, вирази, рівняння, нерівності, функції, далі розглядаємо прогресії та переходимо до розв’язування текстових задач. Можна готуватися до ДПА  по варінтам збірника, безпосередньо розбираючи з учнями кожен варіант.

А другий варіант підготовки до ДПА - до кінця навчального року повторити навчальний матеріал за темами відповідно до графіка:

 

 

Місяць

Тиждень

Алгебра

Геометрія

квітень

 

1

Вирази:

  • числові вирази;
  • вирази зі змінними;
  • степінь з цілим показником;
  • одночлени і многочлени.

Найпростіші геометричні фігури та їх властивості; Кути,  взаємне розташування прямих на площині.

2

Вирази:

  • формули скороченого множення;
  • раціональні дроби;
  • квадратні корені.

Трикутники.

Коло і круг.

 

3

Рівняння:

лінійні рівняння з однією змінною;

  • квадратні рівняння.

Задачі на побудову.

4

 

Рівняння:

  • раціональні рівняння.

Чотирикутники.

Системи рівнянь з двома змінними.

Подібність трикутників.

5

Системи рівнянь з двома змінними.

Многокутники. Площа многокутників.

Нерівності:

  • числові нерівності. Властивості нерівностей;
  • лінійні нерівності.

Розв’язування прямокутних трикутників.

травень

1

Нерівності:

  • системи лінійних нерівностей з однією змінною;
  • квадратні нерівності та їх системи.

Розв’язування трикутників.

2

 

Функції.

 

Правильні многокутники.

Числові послідовності:

  • послідовність;
  • арифметична прогресія.

Декартові координати на площині.

3

Числові послідовності:- геометрична прогресія.

Геометричні перетворення.

4

 

Елементи прикладної математики.

Вектори на площині.

Елементи прикладної математики.

Початкові відомості зі стереометрії.

 


          Щоб успішно здати іспит,тестування перш за все необхідно бути готовим на інтелектуальному рівні. Учні повинні прийти на іспит з певним запасом знань, умінь і навичок, які отримали протягом навчального процесу. Підготовка передбачає активне, велике навантаження на розумовий потенціал. Як правильно й раціонально його використати?

Звичайно методи підготовки індивідуальні, але все ж таки можна дати рекомендації, які корисні всім.
Рекомендації:
• Підготовку до кожного іспиту,тестування потрібно розпочати з рівномірного розподілення навчального матеріалу на всі дні, відведені на повторення цього матеріалу.Наприклад,якщо треба вивчити 100 питань за чотири дні, то в перші два дні вивчається 70% усього обсягу, третього дня – решта, а четвертого – повторюють вивчене. При цьому складні теми варто чергувати з простішими – не обов’язково вчити всі питання поспіль.
• Потім потрібно проаналізувати програму іспиту, зіставити її з підручником, з конспектами, підібрати потрібну літературу. Це дасть вам змогу правильно оцінити об’єм і складність підготовки, дасть відповідний психологічний настрій,необхідно розбити матеріал по розділах, темах. Підрахувати скільки часу потрібно на кожну тему.
• Перш за все потрібно добре, ретельно повторити ввесь вивчений протягом року матеріал. Повторення може бути у різних формах: читання конспектів, усний переказ, виписування головних положень, висновків, фактів. Особливу увагу при повторенні слід приділяти важкому, раніше не дуже зрозумілому матеріалу.
• Краще повторювати і вчити спочатку важчий матеріал, а потім легший. Особливо це важливо для тих, у кого розумова активність та працездатність у процесі занять швидко послаблюється.
• Деякі учні запевняють, що шум, музика, розмови не заважають під час занять. Дійсно, можна звикнути до шуму й не помічати. Але негативний вплав цього шуму впливає на працездатність і втомлюваність настає значно швидше. Найбільш продуктивна розумова праця можлива тільки в тиші.
• Бажано в час підготовки до екзаменів, як можна менше дивитись кінофільми, грати в інтелектуальні ігри, читати художню літературу, так як ці заняття збільшують і без того велике розумове навантаження.
• Підготовка до екзаменів вимагає активної роботи усіх пізнавальних процесів (це й увага, й логічне мислення), але найбільше навантаження на пам’ять. Особливо, якщо до іспиту готуються за один, два дні, а не протягом всього навчального року.
Щоб результат запам’ятовування був кращим потрібно: 
1. знання теорем;
2. логічне мислення;
3. пам’ять.
Не менш важлива й психологічна підготовка до ДПА, ЗНО, так як відбувається навантаження не тільки на розумову, а й на нервову систему. Нервова система у підлітковому віці знаходиться в стані розвитку, відбуваються певні зрушення, зміни в психиці. Нервова система характеризується: підвищеною чутливістю, збудженістю, неврівноваженістю, роздратованістю. Особливо психоемоційне напруження проявляється напередодніДПА,ЗНО.
Іспити – це час хвилювань. Тому, головне в період підготовки, здачі ДПА,ЗНО – спокій.

 

Під час здачі державної підсумкової атестації:

 

1.   Продивіться весь текст, щоб побачити, з яких завдань він складається.

2.   Уважно читайте умову завдання до кінця, щоб зрозуміти  запитання.

3.   Якщо ви не знаєте відповіді на запитання або не впевнені, пропустіть його, щоб згодом до нього повернутися.

4.   Починайте з легкого. Почніть відповідати на ті запитання, у яких  ви впевнені, не затримуйтесь на тих завданнях, що потребують довгих роздумів.

5.   Навчіться пропускати складні та незрозумілі завдання. Пам’ятайте: у тесті ви завжди знайдете завдання, з якими ви обов’язково впораєтесь.

6.   Думайте тільки про те завдання, що ви виконуєте. Коли ви розв’язуєте нове завдання, забудьте про ті завдання, що ви уже розв’язали. У тесті завдання не пов’язані одне з іншим.

7.   Багато завдань можна розв’язати скоріше, якщо не шукати одразу правильний варіант відповіді, а послідовно  виключати ті варіанти відповідей, що явно не підходять. Метод виключення дає змогу сконцентрувати увагу на 1-2 варіантах замість 5.

8.   Залиште час для перевірки роботи та внесення відповідей до бланків відповідей.

9.   Якщо ви не впевнені у виборі відповіді, довіряйте інтуїції.

 

 

 

 

Категорія: математика | Додав: elena (10.07.2016)
Переглядів: 314 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar